אגרונום סוקר עצים – תפקידים ותחומי אחריות

אגרונום סוקר עצים – תפקידים ותחומי אחריות

אגרונום מטפל בפרויקטים חקלאיים שונים מחוות היי-טק קטנות ועד גדולות ובעזרת החקלאים מפתח ומיישם פרקטיקות המבטיחות פעולות חסכוניות וסביבתיות לעתיד. אגרונום עשוי להיות מועסק כמגדל צמחים, סוקר עצים, פתולוג צמחים וסוקר קרקע בתחומי פיזיולוגיה של צמחים, גנטיקה של צמחים ומדעי קרקע בתחנות מחקר שונות.

 

פנייה מהירה דרך הטופס

אגרונום – תפקידים ותחומי אחריות

אגרונומים נקראים רופאי יבול עם מגוון רחב של עבודות העוסקות ברווחתם ובבריאותם של גידולים המשמשים לדלק, לייצור מזון ולהשבת קרקע. אגרונומים הם מדענים שתחום המחקר שלהם הוא צמחים וקרקע במטרה להגדיל את תפוקת הקרקע; לפתח טכניקות גידול, שתילה וקציר טובות יותר; לשפר את תפוקת היבול, את איכות הזרע ואת הערכים התזונתיים של הגידולים; שימור עצים; ולפתור בעיות בתעשייה החקלאית. 

הם מומחים במדע ניהול הקרקע להשבת קרקע וייצור יבולים כדי לשפר את איכות הזרע ואת הערכים התזונתיים של הגידולים. אגרונומים עורכים בדיקות ועוסקים בעקרונות התרגול של ניהול קרקע וייצור יבולים בשדות. הם עורכים ניסויים להגברת פוריות הקרקע ופיתוח השיטות הטובות ביותר להגברת פריון היבול ואיכותו. חובותיו העיקריות של האגרונום כוללות את הדרך הטובה ביותר להשתמש באדמה לאחר ביצוע ניתוח סטטיסטי של נתונים, מדידת מליחות הקרקע ורמות התזונה לשתילת יבולים.

אגרונומים בוחנים גידולים לסימני מחלה, חרקים או מזיקים, בעיית עשבים שוטים או בעיית אדמה. הם חושבים באופן ביקורתי כדי לפתור בעיות הנוגעות לשתילה, גידול, קציר והגנה על יבולים או עצים מפני מזיקים, עשבים שוטים ואקלים קשה. האגרונום עובד עם חקלאים לביצוע ניסויים ועזרה לגידול היבול הטוב ביותר האפשרי עם ידע נרחב בחקלאות, מדע היבול, כימיה, ביולוגיה, אקולוגיה, מדעי כדור הארץ, גנטיקה וכלכלה. אגרונומים משווים תוצאות עם כתבי עת למחקר מדעי וספרי עיון כדי לאתר את הסיבה ולמצוא פיתרון. 

אגרונום סוקר עצים

סקרי מצב העץ ובטיחותם או סקר עצים יכולים לעזור לבעלי קרקעות למלא את חובותיהם החוקיות ולהבטיח, כי העצים שבטיפולם אינם מהווים סכנה לאנשים אחרים או לרכושם. על פי משטר פיקוח כזה, המודד עורך את סקרי מצב העץ הופך לאחראי על היבטי הבריאות והבטיחות. באמצעות תוכנת סקר עצים מיוחדת, המבצעת סקרי עצים כפריים ועירוניים עבור לקוחות. כולל כבישים מהירים, בתי ספר, רשויות מקומיות ובעלי בתים פרטיים. דוח סקר עצים טיפוסי המבוצע על ידי אגרונום יכלול תיאור של כל עץ, מידותיו ומצבו הבריאותי, דרישות העבודה ולוחות הזמנים להשלמת עבודה זו.

עצים חקלאיים פזורים

התערבות חקלאית-על ידי אגרונום,  באה לידי ביטוי על ידי  הגדלת מספר העצים או השיחים המפוזרים בין יבולים או שטחי מרעה ולאורך גבולות החווה. לעצים אלה יכול להיות ערך גדול יותר מכל הגידולים שהם מעקרים (כפי שיכול להיות נכון לגבי עצי פרי). לחלופין, העצים עשויים למעשה לשפר את פרודוקטיביות הגידולים והמרעה על ידי חידוש קרקעות ועזרה להפחתת הסחף. לדוגמא, דוחן וסורגום עשויים להגדיל את תפוקתם ב-50-100% כאשר הם נטועים ישירות.  לעתים קרובות, ניתן לשתול עצים שישרתו מטרות מרובות' כגון: שימוש למוטות, עצים להסקה, מספוא והעשרת הקרקע.

פיזור עצים ברחבי החווה כשלעצמו לא יענה על כל הצרכים המקומיים למוצרי עצים ולא יבטיח חקלאות איכותית מדי. עם זאת, פעולה מסוג זה של חקלאות-יער עשויה להיות הגיונית לחקלאים. ההטבות מגוונות ותואמות את הצרכים הרגישים. במספר מדינות גישה זו היא כיום הדרך העיקרית בה מציגים רעיונות לחקלאות יערות.

טכניקה נוספת שניתן להכניס מבלי לבצע שינויים קיצוניים במערכות החקלאות היא שיפור הדורות. כתוצאה מכך, רק עשבים שורשים רדודים בעלי ערך מועט לאדמה מתבססים באופן טבעי לפני שיש לשתול שוב יבולים. התועלת של זה יכולה להיות מאוד משמעותית על ידי נטיעת זבל ירוק. בנוסף לשיפור האדמה, פעולה כזו תוכל לספק הזנה לבעלי חיים או מזון למאכל אדם.

ראוי לציין כי ניתן לשפר את החרקים ללא שימוש ב – סקר עצים . אף על פי כן, סוג זה של פעולה נופל ישירות במסגרת הייעור החקלאי כפי שהוגדר כאן.

יש התערבות חקלאית מורכבת יותר –  טכניקת ייעור חיתוך, כפי שפותח על ידי המכון הבינלאומי לחקלאות. זה כרוך בגידול של יבולים בין שורות עצים או שיחים, לרוב קטניות. כדי למנוע תחרות עם יבולים על אור ומים, העצים נחתכים באופן קבוע ונשארים גזומים במהלך עונת הגידול. ייחורים גדולים יותר זמינים לעצי הסקה. עלים וזרדים נפרשים בין הגידולים. זה ממלא את האדמה בחומוס ובחומרים מזינים, כמו כן מהווה מחסום מפני סחף. 

הפרטים של מערכות חיתוך ישתנו. לדוגמא, ניתן למרוח קוטלי עשבים, או לחתוך עשבים שוטים ביד. עצים עשויים להיחתך בגובה הקרקע, או סתם לקצוץ את הענפים. השילוב המתאים של טכניקות באזור יהיה תלוי בגורמים כמו זמינות העבודה לכריתה ולניכוש, נוכחותם של מזיקים עשוי להתפשט באמצעות חיפוי, גידולים ספציפיים לגידול ונכונות החקלאים לבצע שינויים גדולים. בתרגול חקלאי.

כתיבת תגובה