סקר עצים בוגרים

קנייה של שטח היא החלום הרטוב של הרבה מאוד אנשים, שהיו רוצים לגור בבית פרטי. עם זאת, כל שטח הוא שונה, ויש הרבה חוקים ותקנות שלא מאפשרים פשוט להשתמש בו כיצד שרוצים. אחד הנושאים החשובים בכל תוואי שטח הוא נושא העצים. יש הרבה עצים שאי אפשר להוריד, ועצים שצריך לקטלג על פי חוק. סקר עצים בוגרים הוא אלמנט קריטי בכל שטח, כדי להבין מה אפשר לעשות איתו והאם אפשר להשתמש בו.

הגדרות

סקר עצים בוגרים נעשה על ידי אגרונום ובסיסו, עצים בוגרים מוגדרים כעצים שגובהם מעל 2 מטרים וקוטר הגזע שלהם עולה על 2 ס"מ. עצים כאלו צריכים להיות מסומנים ולהיכנס למאגר. בהמשך, כאשר מבצעים על תוכניות בניין עיר, הדורשות היתר בנייה, יש לשים דגש מיוחד על העצים, ולכן, נדרשים אותם סקרים. הסקרים מבוצעים עם צילומים ופירוט מדויק של האגרונום לגבי סוג העץ, האפיון שלו ומה הוא נותן לסביבה.

בדיקת תב"ע והשלכותיה

בבדיקת התב"ע, נעשית חשיבה לגבי חשיבותם של העצים והאם ניתן להוריד אותם כדי לבצע במקומם בנייה. העץ למעשה מקבל ניקוד על פי מצבו הבריאותי, ייחודיותו ותרומתו לסביבה. כמובן שהרצון הוא עצים איכותיים שתורמים לסביבה, אך בהרבה מקרים, מדובר בפגע שמפריע וניתן להוריד אותו. עם זאת, ניתן לעשות זאת רק לאחר סקר עצים בוגרים על ידי אגרונום מוסמך.

ממצאים בסקר עצים
אגרונומים בשטח

האופציות הרלוונטיות

לאחר ביצוע סקר עצים בוגרים עומדות בפני אנשים 3 אפשרויות – שימור העץ, העתקה למקום אחר או עקירה. שימור העץ היא אופציה קיימת אך לרוב, מרבית העצים הם לא כאלו חשובים, ולבטח כאשר מדובר על כמות קטנה של עצים, ולכן, עקירה היא פרקטית. הזזת העץ היא אופציה יקרה במיוחד, והרבה אנשים יעדיפו לא להיכנס לפינה הזו. הזזות עצים נעשות רק עם עצים מיוחדים במיוחד, שכן מדובר בטרחה רבה, סיכון ועלות גבוהה.

פתרונות מעניינים

חשוב לבצע סקר עצים בוגרים בכל תוואי שטח אשר מתכננים לשנות את ייעודו. יש אגרונומים טובים שיודעים לתת עצות והדבר החשוב ביותר הוא לא לפגוע בתוואי העדין של הטבע. יש פתרונות מעניינים מאוד שניתן לעשות כיום, ולכן, שווה לעשות הכל לפי הפרוטוקול.

כתיבת תגובה