תהליך העבודה של אגרונום

אגרונום הוא תפקיד מאוד מיוחד, שעוסק בעיקר בטבע ובהשלכות הנתונים הטבעיים של הטבע על המין האנושי. אחד מהתפקידים החשובים ביותר של אגרונומים מבחינה פרקטית עבור אנשים מן השורה, הוא בביצוע סקר עצים. סקר עצים הוא למעשה סקירה של הצמחייה בשטח מסוים, אשר נועדה להגדיר ולסווג את העצים במקום, כדי לראות מה מצבם והאם יש לשמר אותם, או שניתן לעקור אותם ללא בעיה. זה מגיע מתוך הצורך הבסיסי של האדם לשמור על הטבע, ומתוך הבנה של חשיבות העצים למערכת האקולוגית שלנו.

סקר עצים בגינה
אגרונום

מדד משוקלל

כאשר אגרונום מגיע כדי לבצע סקר עצים הוא מתחיל לסקור את העצים בשטח. האגרונום בודק אותם, מודד, מצלם ומעניק להם ציון משוקלל בהתאם למספר רב של פרמטרים. בסופו של דבר, הוא קובע אם העץ הינו עץ לשימור, האם הוא עץ ותיק או האם הוא עץ מפוסל. עץ לשימור הוא למעשה כל עץ מעל לגובה של 2 מטרים עם קוטר גזע של מעל ל-1.3 מ', והוא נמצא 10 ס"מ מעל גובה הקרקע. 

עץ ותיק אגב, הוא עץ בן למעלה מ-60 שנה, ועץ מפוסל או ייחודי נקבע לפי פרמטרים ויזואליים בלבד. תהליך סקירת עצים, הינו תהליך מאוד מרכזי בעבודתו של האגרונום, מדובר בתהליך מאוד מורכב אשר מחייב דיוק וניסיון רב של האגרונום וכל תוצאה שתתקבל, תהיה לה השפעה מאוד גדולה על דרכי פעולה ותכנונים מוקדמים.

אגרונום להיתר בניה
עצים באתרי בניה

מטרת העל

המטרה הגדולה של סקר עצים היא להעניק לאנשים שבבעלותם השטח, את התמונה המלאה לגבי ההתמודדות עם עצים במהלך הבנייה. לאנשים יש פנטזיה בראש לגבי מספר רב של אלמנטים, אך לא תמיד ניתן להוריד את העצים הללו, ויש לספק פתרונות בשטח. למעשה, יש 3 פתרונות רלוונטיים לעצים מכל הסוגים – העתקה (נדיר אך אפשרי כאשר מדובר בעץ יוצא דופן), עקירה (כאשר לא מדובר בעץ לשימור) או שמירה על המצב הקיים. 

כל אחד צריך לעשות את החושבים שלו בהתאם לדו"ח של האגרונום במהלך סקר העצים. הדו"ח אשר מתקבל על ידי אגרונום, הינו מאוד מפורט ומכיל סיווגים שונים של העצים בהתאם לפרמטרים שונים אשר נקבעו ויש להתייחס לדו"ח בכובד ראש ולפעול לפיו.

כתיבת תגובה