אגרונום סוקר עצים מומחה

אגרונום סוקר עצים מומחה

אגרונומיה היא מדע ופרקטיקה המתבוננת בחקלאות מנקודת מבט הוליסטית משולבת. תחום האגרונומיה שואף להבין את תכונות האדמה, כיצד האדמה מתקשרת עם הצומח ואיך הכי נכון לטפל בעשבים שוטים, חרקים, פטריות ומזיקים אחרים תוך שמירה על משאבי הטבע והגנה על הסביבה.

מומחיות באגרונומיה דורשת שיתופי פעולה בין הרבה מאוד תחומים, כולל מדעי האדמה, הצמחים והעשבים המסורתיים, עצים, כמו גם ענפים נלווים כמו אקולוגיה, אנטומולוגיה, אקלימטולוגיה וכלכלה. 

 

בכל יום כל אחד מושפע מאגרונומיה. האוכל שאנו אוכלים, הקפה שאנו שותים, האוויר שאנו נושמים, הגז על בסיס אתנול ברכבים של כל אחד מאיתנו, הדשא במגרש הגולף, הסיבים הטבעיים של הבגדים אותם אנחנו לובשים – כולם תוצרי אגרונומיה ועבודת האגרונום.

מהו סקר עצים ולמה הוא משמש?

סקר עצים הוא תנאי הכרחי עבור קבלת היתרי בנייה מהעיריות המקומיות עבור שטח מסוים. לפני רכישת שטח מומלץ לבדוק את העצים הצומחים במקום. במידה ויש עצים בשטח המבוקש כדאי ליצור קשר עם אגרונום על מנת לבצע סקר עצים, לבחון את אפשרויות הבנייה במקום ואת העלויות המשוערות הכרוכות בכך. 

סקר עצים מחיר

אגרונום אשר מבצע סקרי עצים לפני בנייה לעתים גם מפקח על העתקה של עצים או כריתתם. אגרונום סוקר עצים יתייחס למספר גורמים על פיהם קובעים אם להזיז או לכרות עץ – יופיו וגילו, ערכו הסנטימנטלי וסיכויי ההישרדות אם יזוז – אך היבט אחד מקבל את המשקל הרב ביותר – גודלו של העץ.

במידה וצומחים עצים בשטח מסוים, החוק קובע מספר אפשרויות פעולה:

  • שימור של העץ – במקרים בהם העץ עתיק ובעל ערך או אם העתקתו עלולה לגרום לנזק.
  • העתקה של העץ – תלוי בסוג העץ וברמת השימור שלו ובמקרים בהם לא ייגרם נזק לעץ.
  • עקירה של העץ – ישנם מקרים המתירים עקירה של העץ, אם הוא מהווה סכנה למשל.

מה המחיר של סקר עצים?

עלויות סקרי עצים משתנות בהתאם לסוג העץ ומורכבות העבודה. המחיר הממוצע עבור הערכה של עץ אחד הוא 1500-2500 שקלים. סוקרי עצים נוהגים להציע מחיר נמוך יותר עבור כל עץ נוסף הנמצא בשטח, על כן מומלץ לבקש הצעת מחיר ספציפית עבור השירות המבוקש. 

המחירים של כריתת עץ או העתקתו גבוהים הרבה יותר ויכולים להגיע לאלפי שקלים עבור כל עץ. יחד עם זאת, חשוב לבצע את ההליך אם בשטח הבנייה המיועד יש עצים. עבירה על התקנות עלולה לגרור קנסות כבדים ובמקרים מסויימים אף רישום פלילי.

סקר לעץ מחיר

בהתחשב בחשיבות הסביבתית והחוקית של סקר עצים, חשוב להבין כי סקר עצים אינו רק עניין של עלות כספית, עלינו לזכור שכאשר מדובר בסקר עצים מחיר של סקר עצים לא מוצלח עלול להיות גבוה יותר בהיבטים אחרים. סקר מקצועי יכול להבטיח שהפרויקט יתקדם בהתאם לתכנון תוך שמירה על העצים הקיימים והסביבה הטבעית.

לכן, כאשר מתעניינים בסקר עצים, חשוב להתייחס לא רק לעלות המיידית, אלא גם לערך המוסף שהוא מביא לפרויקט. סקר עצים מקצועי יכול להציל עלויות גבוהות בעתיד ולמנוע סיכונים סביבתיים ומשפטיים.

אגרונום מומחה אורי אייגנר

מייל: oritrees@gmail.com

טלפון: 050-4239584

פקס: 077-3293762

לוגו אגרונום

    כתיבת תגובה