איך בוחרים בעץ איכותי טוב ויציב לפרגולה שלכם

לפני שבונים בית וכמובן עושים את כל הבדיקות היסודיות האם יש עצים שמפריעים ודורשים טיפול של אגרונום על מנת שלא להסתבך בהמשך עם עצים שיכולים להוות בעיתיות כמובן שמתכננים את הפרגולה המיוחדת שאותה נרצה לבנות בבית החדש!

הפרגולה שאנחנו פוגשים בחצר או בגינה, במרפסת או על שפת הבריכה נועדה בעיקר כדי להעניק צל מהשמש הקופחת בקיץ או מחסה מהגשם והקור בחורף. הפרגולה אמורה להיות חזקה, איכותית וטובה, על מנת שהיא אכן תצליח להעניק את המענה הנכון והמושלם.

בגלל הציפיות הרבות שיש לנו מהפרגולה, חשוב לתת את הדעת ולבחור בחכמה את החומרים הנכונים אשר בעזרתם ירכיבו את הפרגולה.

למעשה קיימים מגוון סוגים של עצים העשויים להתאים לצורך בניית הפרגולה. כל עץ יש לו את היתרונות שלו לצד החסרונות שלו וחשוב לתת את הדעת על בחירה נכונה וחכמה של העץ כדי שאכן המענה הנכון יתקבל בסופו של דבר.

ברור שפרגולה חזקה היא גם כזו שתחזיק מעמד לאורך ימים ושנים מעבר למענה האיכותי והטוב.

אז איך בוחרים את סוג העץ לפרגולה?

עץ אורן – עץ הארון הוא אחד העצים הפופולאריים ביותר כאן בארץ בכל מה שקשור לבנייה של פרגולות עץ, לחיפוי מבנים, לדקים ועוד. עץ האורן, בתנאי שהוא מטופל בצורה נכונה, נחשב כעץ איכותי וחזק, נוח להרכבה וכזה שבהחלט מצליח להוכיח את עצמו היטב מול מזג האוויר הישראלי.

  • עץ גושני – זהו סוג עץ שמככב גם כן בכל מה שקשור לתחום הזה של פרגולות. העץ הגושני נחשב אף הוא לחומר איכותי וחזק והוא משמש בהצלחה רבה בעולם הייצור של פרגולות מעץ גושני.
  • עץ ארז – קיימים כמה וכמה סוגים של עצי ארז אשר אלו עשויים לתת מענה בבנייה של פרגולות. חשוב לבחור בסוג עץ שהוא עמיד בפני מזיקים ורקבון כדי לקבל מענה איכותי ועמיד. בגדול עץ הארז מסוגל להחזיק מעמד למשך עשר שנים כמעט ללא תחזוקה. אך חשוב לזכור כי זהו עץ רך יחסית ועל כן יש לעבוד איתו בעדינות. הוא לא ממש נפוץ בתחום הפרגולות בגלל מחירו היקר והריח האופייני שלו.
  • עץ איפאה – הפרגולה מעץ האיפאה היא פרגולה עמידה וחזקה ששומרת על המראה שלה לאורך זמן. מדובר בעץ עמיד מאוד וחזק ואינו דורש תחזוקה רבה. בגלל היתרונות של עץ האיפאה אנחנו פוגשים בו במקומות מאתגרים שם חשוב שהפרגולה אכן תהיה חזקה, בטוחה, יפה ועמידה לאורך זמן. באולמות אירועים למשל, או מבני ציבור וכדומה.

המחיר של עץ האיפאה הינו יקר יחסית אך במקומות בהם יש צורך במוצר עמיד ואיכותי, זה המענה המומלץ ביותר.

  • אשוח – עץ האשוח המיועד לפרגולה זה לא העץ שמוכר לנו מחג המולד. מדובר בעץ מסוג ספציפי בעל עמידות גבוהה, כזה שאינו מחייב חיטוי והתחזוקה שלו קלה ופשוטה.

כדי לקבל מענה איכותי ונכון לכל צורך או מטרה של הפרגולה, חשוב לבחור את סוג העץ הנכון ואת ההתקנה המקצועית. בעזרת אנשי מקצוע בתחום אפשר יהיה להגיע לבחירה המושלמת והמוצלחת ביותר.

כתיבת תגובה