כיצד לטפל במחלת כתמי עלים

אחת הבעיות המרכזיות, עמן נאלץ להתמודד אגרונום, היא ללא ספק מחלות עלים. מדובר על תופעה נפוצה בה מופיעים כתמים העלים ופוגעים למעשה באיכות הצמח, עד כדי הגעה לנקיטה בפעולה של הסרת העלים והצמחים הנגועים במחלה, על מנת שלא ידביקו את שאר הצמחים הגדלים יחד אתם, באותו השטח. מחלת עלים הן למעשה סוגים שונים של פטריות ומזיקים אשר מתלבשים על העלים השונים ופוגעים בהם באופן הרסני עדי כדי נשירת העלה ופגיעה בתנובת החקלאות. 

כאשר מבצעים סקר קרקע אשר מבוצע באופן המקצועי ביותר על-ידי אגרונום מוסמך, מאתרים שטחי גידול נרחבים אשר נגועים במחלות עלים, כאשר המטרה היא לגלות אותם בשלבים המוקדמים של המחלה וזאת על מנת לטפל באופן המהיר ביותר ולהציל את הצמח.  סקר קרקע מתבצע לאורך כל ימות השנה באמצעות אגרונום אשר יודע לזהות את הסימנים השונים על גבי העלים ולדעת באיזו שיטה לטפל, על מנת למגר את התופעה בזמן הקצר ביותר. 

שיטות וכלים למיגור מחלות כתמי עלים

באופן כללי, קשה מאוד לטפל במחלת כתמי עלים וברגע שהיא מופיעה, שעון החול מתחיל לעבוד ובסופו, הצמח לא ישרוד. המטרה היא לספק תוך זמן מוגדר, את הטיפול הטוב ביותר לצמח וזאת מתוך מטרה להצילו ולשפר את עמידותו לטווח הארוך. אחת האופציות לטיפול בכתמי עלים, היא ביצוע הדברה אורגנית אשר תהיה מותאמת באופן ספציפי, לסוג הכתם והמחלה. ישנן מגוון תופעות של כתמי עלים, כאשר כל אחד נוצר ממקור אחר ולכן יש להתאים את הטיפול לבעיה ולמזיק שהוביל אליה. 

טיפול באמצעות הדברה אורגנית, היא שיטה נפוצה וטובה, אך לא תמיד מצליחה להעלים את המחלה ואת כתמי העלים וישנם מקרים בהן הטיפול לא צלח והמחלה המשיכה להתפשט ולתקוף שטח גדול של חקלאות ועל מנת למגר את הבעיה, ישנם קרים בהם מבוצעים תלישות עלים ואף עקירת צמחים וזאת על מנת למנוע את התפשטות מחלת העלים לגזרות נוספות ולמעשה ליצור הדבקה מאסיבית של הצמחייה אשר תוביל לפגיעה קשה בחקלאות. 

 

כתיבת תגובה