ריסוס נגד עשבים שוטים תפקידו של מדביר או אגרונום?

ריסוס נגד עשבים שוטים תפקידו של מדביר או אגרונום?

בעלי גינות יודעים כי אחד המפגעים החמורים ביותר בגינות הוא עשבים החודרים לפינות שונות ומשתלטים על שטחים שונים. אותם עשבים מכונים גם עשבים שוטים- האם ריסוס העשבים זה תפקידו של אגרונום או מדביר- כל הפרטים בכתבה הבאה.

פנייה מהירה דרך הטופס

מהם עשבים שוטים?

בעלי גינות יודעים כי אחד המפגעים החמורים ביותר בגינה הוא עשבים המכונים עשבים שוטים- מדובר על צמחים הגדלים במיקום בו הם לא רצויים ולא נחשבים לחלק עיקרי מהצמחייה. העשבים פוגעים בגינה מכמה בחינות- הן מבחינה אסתטית והן מבחינת תחרות עם שאר הצמחים על מים אור ואוויר והתוצאה היא צמצום סביבת המחייה של הצמחים בגינה. זאת ועוד, קיים חשש כי הצמחים יקלטו מחלות ומזיקים שונים העשויים להתפשט לשאר הצמחים. מכאן, יש חשיבות עליונה לבצע ריסוס נגד עשבים שוטים על מנת לא להגיע למצב של גרימת נזק לצמחייה בגינה.

חשוב לבצע ריסוס ברגע שהעשבים מתחילים לחלחל בקרקע

רגע לפני הופעת העשבים, יש חשיבות עליונה לטפל באדמה. בעל מקצוע כגון אגרונום יבצע ריסוס נגד עשבים שוטים אשר יחלחל אל הקרקע ויחסל את הזרעים. ההמלצה היא לרסס חומר על הקרקע, להשקות במים ורק אחר כך להקים את הגינה. את החומרים השונים מרססים אחרי עונת הגשמים על מנת לראות תוצאות טובות שיחזיקו מעמד לאורך זמן ולא תהיה בעיה בשל הגשמים העשויים להזיק. 

חשוב ביותר להביא בחשבון כי ישנם כיום בעלי מקצוע רבים המבצעים ריסוס ולכן כדאי לבחור בבעל מקצוע איכותי, כזה שיקפיד על השלבים השונים כמו עקירה של העשבים מהשורש ללא נגיעה בשטחים בהם אין עשבים במטרה לא לעורר זרעים רדומים. יתרה מכך, בעת פעילות ניכוש עשבים, חשוב ביותר לעשות שימוש בכלי מתאים ארוך וחד במקום לעדור את כל הקרקע. אמנם מדובר על פתרון קצר מועד, כך שלאחר הפעולה יגיעו עוד עשבים. 

יש לציין כי הריסוס מתחיל לעבוד לאחר שבוע ולכן אי אפשר לראות תוצאות בטווח המיידי אלא רק לאחר שבוע. מכאן, יש חשיבות רבה להקדים לעקור את העשבים בעודם קטנים והפעולה תהיה פשוטה יותר וכך יהיה ניתן לראות תוצאות לאורך זמן. עשבים טריים קלים יותר לתלישה, בייחוד כאשר מדובר על קרקע לחה. לעומת זאת, כאשר מדובר על קרקע יבשה, ההמלצה היא לעשות שימוש בסכין ארוכה על מנת להגיע לשורש ולבצע ניכוש. מיד לאחר הפעולה יש להקפיד לכסות את האדמה בחיפוי במטרה למנוע צמיחה מחדש של עשבים שוטים.

 איך מתבצעת הדברה של עשבים שוטים?

 הדברה של עשבים שוטים מתבצעת בהתאם לסוג העשבים ולכן חשוב ביותר לתת לבעל המקצוע להבחין בין העשבים השונים על מנת לבחור את חומר ההדברה המתאים ביותר על מנת להפוך את פעולת ההדברה לאפקטיבית.

 כך למשל, עשבים בעלי עלים צרים דורשים שימוש בחומר הדברה מסוג ראונדפ. לעומת זאת, עשבים בעלי עלים רחבים דורשים שימוש בחומר הדברה אחר כמו טייפון. נדגיש כי חומרי ההדברה פועלים על כלורופיל- אותו חומר הנותן את הצבע הירוק לצמח ולכן חובה לרסס על עשבים ירוקים שהספיקו לצמוח. כך או אחרת, בעת הריסוס יש חשיבות עליונה להקפיד על הוראות היצרן ולנקוט בשורה של אמצעי זהירות כולל מיגון מתאים, זאת בשל העובדה כי מדובר על חומרים רעילים ומזיקים לבריאות שיש צורך לעשות בהם שימוש זהירות רבה על מנת לא לגרום נזק ולכן חשוב ביותר להרחיק ילדים ובעלי חיים על מנת שלא יבואו במגע עם חומרי הריסוס השונים. 

 

 

 

 

 

  

 

כתיבת תגובה