האם ניתן לסמוך על האגרונום שיבצע את העבודה בצורה טובה?

אגרונום הוא למעשה מדען- אדם המתמחה בתורת החקלאות. תפקידו הוא לספק ייעוץ לבעלי קרקעות מסוגים שונים- חקלאיים, נדלניים או פרטיים בנושאים רחבים הקשורים לשימוש נכון בקרקעות.

כאשר אנו בחרים אגרונום למתן שירותי ייעוץ, עלולים להתעורר בנו חששות שונים. אנו מעוניינים לקבל את השירות המקצועי ביותר, שיותיר אותנו עם "ראש שקט" ולא טרוד- נרצה לדעת שקיבלנו את מירב האינפורמציה המדויקת, שתניב עבורנו את התוצאות הטובות ביותר. להחלטתו של האגרונום משמעויות מהפכניות על אופן עבודתנו ותכנון הצעדים שנבצע בקרקע, לכן אמינותו חשובה לנו במיוחד.

אגרונום כאיש מקצוע

כדי להתקבל לקריירה כאגרונום, יש ללמוד תחילה חקלאות באופן מקצועי, ולסיים בהצטיינו תואר במדעי הצמח. אגרונומים בקיאים בכימיה, ביולוגיה, פיזיקה, וגנטיקה כחלק מהסמכתם- כדי שיוכלו להתבסס ולהתחשב בנתונים אלה בשטח בעת אבחון, ייעוץ וקבלת החלטות.  

במהלך הסמכתם, יתנסו ויתאמנו האגרונומים לעתיד הן בבחינת קרקעות והן במימוש שיטות גידול שונות ובבחינת השפעתן על היבולים. אגרונום המתעסק בתחום, קיבל הסמכה והכשרה לכך מטעם משרד החקלאות.

בהתאם לכך, כאשר אנו משתמשים בשירותיו של האגרונום נוכל לצאת מנקודת הנחה שהוא גורם מהימן, מקצועי ומדויק בהחלטותיו. חשוב כמובן, לוודא שאנו בוחרים אגרונום בעל הכשרה מתאימה, בעל מקצוע מיומן, מנוסה ובעל היתרים. 

שירות מקצועי

כיצד נוכל לסמוך על עבודתו של אגרונום? נבחן את מקצועיות עבודתו.

בעל מקצוע שמראה בקיאות בנושא סקר עצים, סורק את השטח בקפידה ופועל לנטרול של כל מפגע- הוא בעל מקצוע אמין.

אגרונום מקצועי יספק לנו תוכנית ברורה ומקיפה על בסיס מידע מקורי שהפיק אודות השטח, יביא רעיונות מעשיים לאופן העבודה עם האדמה ולסוגי הגידולים המתאימים עבורה וכן יוכל לספק ייעוץ נכון בנושאי בנייה, עקירה או העתקת עץ בהתאם לממצאיו של סוקר עצים.

קיום של סקר עצים מהיר, מדויק ומקצועי יוכל לרמז לנו על טיבו של בעל המקצוע ולהשרות בנו ביטחון לגבי אופן עבודתו. 

 

אנו נדרשים להיעזר בשירותיו של האגרונום בעקבות סוגיות שונות. במקרים רבים, אנו חייבים את שירותיו על מנת לקבל היתרים, להוציא תוכניות אל הפועל או לשקול את צעדינו באופן מחושב.

בדומה לשאר בעלי המקצוע, גם כאן אנו נותנים את אמונינו באדם שרכש השכלה מקצועית שיספק עבורנו את העבודה הטובה ביותר. חשוב לסמוך עליו ולקחת בחשבון את עצותיו- שמטרתן לאפשר לנו להפיק את המירב מהשטח שבידינו.  

כתיבת תגובה