5 טיפים חשובים בתהליך העבודה מול האגרונום

אנשים רבים נזקקים לשירותיו של האגרונום סביב סוגיות רבות- בעלי חוות ושטחים הזקוקים לייעוץ חקלאי, בעלי גינות מפוארות המעוניינים לנצל את מירב הפוטנציאל שלהן ,בעלי שטחים הנדרשים לתכנן את הבנייה בהתאם לתנאי השטח ורבים נוספים. 

כדי להטיב את ההיכרות עם הקרקע שבבעלותכם וכדי לחשב נכון את הצעדים הקשורים בשימוש בה, קבלת חוות דעת מאגרונום בהחלט תהייה צעד נדרש למניעת קשיים עתידיים.

אגרונום הוא בעל מקצוע לכל דבר, ובדומה להכנה לקראת כל חוות דעת מקצועית, יש להעירך לבואו כדי להפיק משירותו את המירב:

 1. שכרו שירותי אגרונום לפניי רכישת קרקע– לפני רכישת קרקע, חשוב לבדוק אותה לפני בצורה מקצועית ואמינה. בחרו את שירותיו של בעל מקצוע המתמחה בנושא סקר עצים. חוות דעת בנושא הקרקע וביצוע סקר מקדים יוכלו לשקף לכם האם הקרקע מתאימה לצרכיכם וכן יוכלו להכין אתכם לפעולות עתידיות אותן תאלצו לנקוט כמו טיפול בעצים מסוכנים, עקירתם או לחלופין העתקתם ושמירתם .

2. זהוי סכנות בשטח– אחד מתפקידיו של אגרונום הוא לנטרל מוקדי סכנה בשטח על ידי סקירה ואבחון של עצים ותנאי שטח העלולים לסכן את הסביבה. במהלך סקר עצים, האירו את תשומת ליבו לכל עץ או מפגע המעלים בעיניכם חשד- כך תמנעו צורך בעבודה מקצועית נוספת בעתיד, ותוכלו לגשת לשלב עיבוד השטח ללא חשש. 

3. צאו עם הידע הנכון לשימוש בשטח שלכם וודאו שאכן למדתם לעומק את הפוטנציאל הגידולי שבקרקע שלכם. קבלת רשימת הזנים היעילים ביותר לאדמתכם חשובה עבורכם לניצול נכון שלה. מוטב שתשמעו גם על זנים מתאימים שלא בהכרח התכוונתם לגדל בהווה, כדי לאפשר לכם להשתמש בהם בעתיד, במידה ותהיו מעוניינים בשינוי. 

4. החשיבות שבהשקיה– מתן ייעוץ בנושא אופן ההשקיה, סוגה, מיקומה, אופן התקנתה והכמויות הנדרשות ממנה הוא חלק בלתי נפרד משירותו של האגרונום. גבשו יחד אתו תוכנית ברורה ומדויקת שתיתן מענה לכל שאלותיכם בנושא. השקיה נכונה וחכמה היא עוד צעד חשוב בדרך לניצול המקסימלי של יכולת האדמה.

5. תכנון נכון של בנייה בשטח– במידה ואתם מעוניינים בהווה או אף בעתיד לבצע כל בנייה בשטחכם, חשוב שתיקחו זאת בחשבון ותתייעצו על כך עם האגרונום. תוצאותיו של סקר עצים יכולות לספק עבורכם ידע היכן ניתן וכדאי לבנות, או לחלופין יסייעו לכם בהכנת השטח מבעוד מועד עבור בנייה, עם כל התהליכים והרישיונות הנדרשים לכך.

לפוסט הזה יש 107 תגובות

כתיבת תגובה