מה עושה אגרונום

מה עושה אגרונום?

אגרונום הוא אחד מבעלי התפקידים המרכזיים בכל הקשור לחקלאות. באופן כללי, חקלאות היא תורה שלמה אשר מאגדת בתוכה שיטות רבות אשר נוגעות למגוון תהליכים המתרחשים בתחום החקלאות. על מנת למנף את אותם תהליכים ולהגיע להישגים בתחום החקלאות, יש צורך בייעוץ וסיוע של אגרונום אשר מומחה ביישום העקרונות והשיטות עליהן מבוססת החקלאות והוא זה אשר יידע לטפל בבעיות הנקרות בדרך, בין אם מדובר בבעיות של מחלות עלים, טפילים, כריתת עצים, העתקה וכדומה. אגרונום, הוא למעשה הסמכות המקצועית הגבוהה ביותר בכל הקשור לתחום החקלאות וברוב המקרים, המילה שלו היא הקובעת ובעלת המשמעות הגבוהה ביותר בביצוע המשימות השונות. 

תפקיד מרכזי בתחומי התעשייה השונים

אגרונום הוא אחד התפקידים המרכזיים ביותר בכל מקום בו נמצא בין אם מדובר על שטחים חקלאיים, שטחים פרטיים, שטחי נוי של חברות מסחריות, גינות ושטחי פארק של מרכזי נופש ועוד מגוון רחב מאוד של שטחי נוי אשר דורשים טיפול ברמה הגבוהה ביותר תוך התבססות על שיטות גידול וטיפול, מתקדמות ומותאמות למקום ולזמן בו בוחרים לגדל את הצמחים.

 אגרונום מחזיק בידיו את הידע והניסיון המקצועי הרב, אותו צבר במהלך השנים ואשר יסייע לו, בקידום המטרות החקלאיות וגידול הצמחים, בכל מקום בו הוא יעבוד. על מנת לעבוד בתפקיד אגרונום, יש לשלב ניסיון מקצועי, יחד עם לימודים אקדמיים אשר ביחד, יספקו את המעטפת המקצועית המושלמת, אשר תסייע בקבלת ההחלטות החקלאיות, הטובות ביותר, אלה אשר יסבו את התוצאות המהירות והעמידות ביותר לטווח הארוך. 

 מיגור תופעת מחלות עלים

אחד התפקידים המרכזיים של אגרונום, הוא טיפול יסודי בכל תופעת מחלות עלים. מדובר במחלה מאוד שכיחה אשר פוגעת בצורה קשה בעלים והיא באה לידי ביטוי בהיווצרות של סדקים על גבי העלים, הופעת כתמים על העלים, עיוות צורת העלה ונשירה שלו מהעץ עקב התייבשות ואיבוד אחיזתו בענף. למחלות עלים, ישנם משמעות גדולה מאוד על איכות הגידולים החקלאיים ועל התוצרת שכן עלים חולים, ישפיעו לרעה על איכות הגידול וכמובן כפועל יוצא, על הרווחים הכלכליים ש החקלאי.

 

 

כתיבת תגובה